Akcie

TORDHAN

Je naším najstarším LARPom, ktorý organizujeme už od roku 2004. Bola to akcia na ktorej sme si vytrpeli vsetky detske choroby, ktoré len môžu organizovanie LARPu postihnúť. Ročník 2004 bol navyše pre nás, samotných organizátorov, aj našou vôbec prvou akciou typu LARP, na ktorej sme sa zúčastnili. Takže sme skrz organizáciu LARPu Tordhan vstúpili na larpistickú scénu čistí, nevinní, hlúpi a nepoškvrnení.

Prvý ročník bol ako všetky ostané prvé ročníky LARPov z prúdu fantasy. Druhý (2005) dokončoval to čo sa na prvom nestihlo a nedotiahlo do konca. Na treťom ročníku (Tordhan 2006) sme sa začali pohravať s myšlienkou komplexnejšej hry a pracovať so slovom Svet. Teda konkretne fantasy svet. Štvrtý ročník (2007) toto rozvinul do väčších rozmerov a aj samotní hráči to začali chápať a vidieť v tom možnosti. Tu sme pridali pojem –psudohistorický, takže sa v podstate jednalo o fantasy svet s historickými prvkami. Tordhan 2008, ako piaty ročník, ukončoval veľkú dejovú líniu, ktorá sa tiahla a vetvila od začiatku. V tomto prípade sme sa snazili opať zvýrazniť prvok historický a “utlačiť” prvok fantasy (možno len skôr schovať alebo ukryť). Leto 2009 prinieslo radikálnu zmenu štýlu hry, chceli sme skúsiť dačo iné. Ono byť päť rokov namočený v hustej fantasy je občas na mozog. Preto sme sa rozhodli skúsiť zmenu pomeru prvku a pritlačili sme na prvky historické (inšpirácie spoločenské, cirkevné, sociálne) a odvrátili sme sa od klasickej fantasy. Mnohí nám po hre povedali, že to tak cítili a my sme radi radi, že si to všimli – bol to náš zámer. Budúci ročník (2010) bude smerovať v započatom kurze. Vlastných fantasy prvkov sa nevzdáme, avšak chceme ich ešte viac transformovať a zase o kúsok viacej pritlačiť na tú (pseudo)historickú stranu.

Ťaženia


Táto séria hier bola inšpirovaná Azrikovými víkendovkami pre nábor nových hráčov, nových larpistov. Pod hlavičkou BOSSu sa ich odohralo presne 14, vrátane Martinského a Košického, ktoré sa uskutočnili “na objednávku”. Ich zámer bol jasný – prilákať novýích ľudí do našej komunity. Témy jednotlivých Ťažení boli rôznorodé, pár ich bolo na pokračovanie, resp. na seba nadväzovali, niektoré mali spoločné témy s kronikamu Tordhanu, iné boli inšpirované rozprávkovou tematikou, či tematikou z hier alebo povestí. Tieto akcie mali veľký význam pre nás aj pre celú komunitu. Prilákali množstvo nových tvárí, s ktorými sa dalo veľmi dobre pracovať – mnoho z nich dnes patrí medzi uznávaných organizátorov LARPu.

Ako organizátorská skupina sme produkciu tejto série larpov zastavili v roku 2008 a túto iniciatívu prebrala nová organizátorská skupina -Čierna garda-, ktorá je sformovaná okolo niektorých bývalých aj súčasných členov BOSSu. Aj keď sa s pravidelnosťou objavujú myšlienky na znovuobnovenie Ťažení od BOSSu, v súčasnej dobe je realizácia nepravdepodobná vzhľadom na personálne a časové možnosti.

Bitka pri Starých Zadkoch

Išlo o veľmi zaujímavý projekt, ktorý sme organizovali z dvoch dôvodov. Prvým z nich bolo skúsiť nakopnúť a ukázať ľuďom z komunity, že bojovka/bitka/bitva/dřevárna sa dá robiť aj na dlhší čas ako jeden deň. Ten druhý bol čisto experimentálny – potrebovali sme odskúšať, či budú ľudia schopní na našich akciách fungovať v bezčíselnom hernom systéme v počte vyššom ako 25. Pre menší počet hráčov sme to už mali pozitívne overené z Ťažení.

Druhý ročník bol trošku iný. Už sa nejednalo o žiadne testovanie, išlo o to, aby si to ešte zažili ďalší hráči a v neposlednom rade, aby sa zohrali noví členovia organizátorského týmu BOSS. Týmto ročníkom sme sa spoločne rozhodli už ďalší ročník hry neorganizovať. Pred nedávnom sa však ponúkla myšlienka na organizáciu akcie založenej na podobných princípoch ako BpSZ – a my, spoločne s Vami, netrpezlivo čakáme na ďalšie informácie.

DEFCON

Myšlienka DEFCONu vznikla s prílivom nových členov do organizátorského týmu BOSS, v čase, keď sme uzatvárali tvorivé obdobie za nami a tvorili obrázok ďalšieho fungovania.  Téma tejto akcie má vysoký potenciál a široké možnosti rôznej modifikácie. Jedná sa o hru vychádzajúcu z historických udalostí, ktoré vznikli okolo tzv. Kubánskej kríze. Nie je naším úmyslom, aby hra presne kopírovala udalosti, ktoré sa skutočne odohrali, ide len o jej počiatočné nastavenie situácií, síl a pomerov, ktoré je blízke histórii. Samotný výsledok hry by mal byť výsledkom kooperácie a kontraoperácie hračov.

LarpFest

Ohľadom idey vzniku LarpFestu sa viedli debaty už na SlavCone 2008. Jeho samotná organizácia začala v máji z iniciatívy vtedajšieho admina SLADu Ondra a viedla až k jeho prvému ročníku 2008, ktorý sa uskutočnil v Banskej Bystrici. Organizátorský tým bol tvorený nadšencami z portálu SLAD.sk. Druhý ročník (2009) sme si vzali na starosť ako skupina a po zozbieraní feedbacku z minulej jesene sme ho zorganizovali v Žiline. S ďalšími pokračovaniami z našej dielne nepočítame a keďže rešpektujeme myšlienku, ktorá stála už pri vzniku tejto akcie – putovný con – posúvame štafetu ďalej.

VN:F [1.9.3_1094]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.3_1094]
Rating: 0 (from 0 votes)

Nastavenie webu:

Size

Colors