Toto je prvý oficiálny text k budúcoročnému Tordhanu 2010. Pravdepodobne v čase, keď píšem tento článok, pribúda do kalendáru larpov na stránke SLADu aj pevný dátum tejto hry, ktorý je stanovený na 14. – 18. 8. 2010.
Hra by mala byť dejovo posunutá o približne dva roky dopredu oproti minulému ročníku. Postavy, ktoré predtým hrali organizátori budú ponúknuté hráčom v prvých vlnách registrácie. Tiež už sa intenzívne pracuje na idei a dvoch ústredných dejových líniách. Ďalej už v tomto smere nebudem prezrádzať – bolo by priskoro, skôr sa teraz zameriame na technickejšie záležitosti, ktoré by mali prebehnúť ešte pred hrou.
Prvá zaujímavá novinka je registrácia v 3 vlnách, pre 3 vrstvy postáv (za túto inšpiráciu ďakujeme Dogfoodovi). V prvej vlne sa budú registrovať hráči na významné pozície, ktorým budú na mieru vytvorené postavy (šľachtici, obchodník s dlhopismi, zástupca správcu, a pod). Po uzavretí tejto registrácie bude možná registrácia do strednej sociálnej vrstvy, kedy postavy dostanú priradené rôzne ciele, informácie a vzťahy. V tejto vrstve môže byť napríklad hostinský, veliteľ gardy, významní gardisti, ale aj podnikatelia. Do tretej vlny registrácie sa budú môcť prihlásiť hráči, ktorí budú chcieť hrať “spodinu”, teda žobráci, nevoľníci, klasická chudoba, a iné dopady sociálnej situácie :). Samozrejme, že počet možných registrovaných hráčov bude v prvých dvoch vrstvách striktne obmedzený – v tretej vrstve sa pár hráčov navyše stratí. Pre samotnú registráciu budú pripravené dotazníky o postave, pretože histórie a backgroundy postáv sa nám pri množstve hráčov veľmi neosvedčili. Na druhú stranu sa za posledné dva roky dotazníky ukázali ako veľmi pekný nástroj na dotváranie atmosféry hry, preto – aby sme naše “milované” backgroundy neodkopli len tak - budeme všemožne podporovať a povzbudzovať hráčov, aby si background napísali a ten následne uverejníme ako súčasť hry.
Tu začínam naväzovať na technickú zmenu, ktorou by malo byť mimoherné okolie mesta Eulévia. Už niekoľko dní je vytvorená mapa s okolím mesta a je viac, než vhodné, aby k tomuto okoliu vznikli legendy a povesti. Tu by nás veľmi potešila vaša iniciatíva a hlavne fantázia a je to aj priestor pre vašu realizáciu, či predprípravu reálií hry na mieru vašej postave. Hra navyše dostane živší nádych.
S týmto súvisí nasledujúce pravidlo, aby ste si postavy vytvárali práve z tohto územia. Je to odôvodnené tým, že sa zdá zvláštne a nelogické, keď polovica populácie na hre sú cudzinci, ktorí ani netušia kam to vlastne prišli :-).
Pri vytváraní postáv budeme dbať na fakt, aby každá postava mala na hre nejakého aspoň dvoch (viac) príbuzných. Príbuzenské vzťahy môžu byť od manželského, cez rodič/dieťa až po strýka/synovca k bratrancovi. Dievčatá a ženy budú podporované v tom, aby si na hru doniesli jednu až viac bábik – pre strednú sociálnu vrstvu tohto kraja je absolútne normálne, že šestnásťročná žena má prvé žijúce dieťa. Opäť to dodá väčšiu dôveryhodnosť jej postave a aj feudálnej spoločnosti Chlimudskej ríše.
Dlho sme dumali nad dilemou ako vyriešiť problém s umieraním postavy. Keď má hráč možnosť hrať len jednu postavu, tak po jej smrti sa môže zbaliť a ísť domov a nikoho netrápi, či sa to stalo prvý večer hry. Keď však má hráč postáv viacej, tak s tou prvou zaobchádza neopatrne, veď má ešte jednu. Preto si tento rok budú hráči registrovať iba jednu postavu a po prípadnej smrti tejto postavy začne hrať ako otrok na trhu s otrokmi. Dúfam, že tam všetci vidia to dobré, keďže na hre existuje reálna a zákonná možnosť ako sa z otroctva vykúpiť.
Predposlednou dôležitou informáciou je naše rozhodnutie, čo s hráčmi, ktorí prídu bez registrácie. Posielanie domov, hrozenie, a pod. nemalo efekt, preto sme zaviedli, že takíto hráči budú začínať hru práve na trhu s otrokmi. Ako tovar.
Poslednou dôležitou informáciou je kompletná prerábka systému integrácie nováčikov na LARPy. Mentorstvo riešené po minulé roky bolo veľmi úspešné, každopádne v dnešnej dobe už plne vyčerpalo svoj potenciál. Budeme preto riešiť po celom Slovensku niekoľko workshopov, na ktorých by sme sa radi stretli so starými, ale hlavne s potencionálnymi novými hráčmi a prediskutovali ich a naše predstavy o tejto hre.
Tordhan bude v roku 2010 nadopovaný novinkami a inováciami. Napriek tomu sa nemení jeho hlavný koncept – nechceme, aby hrdinovia prežívali neuveriteľné veci, ale aby obyčajní ľudia prežívali veci neobyčajné.
Ďakujem vám všetkým za dočítanie tohto krátkeho nahliadnutia do tvorby Tordhanu. Ďalšie informácie vám budeme servírovať priebežne, pričom vždy budeme vítať a podporovať vašu participáciu na ich tvorbe.
Tordhan na FaceBooku
Tordhan na SLADe
Oficiálny web Tordhanu
6.December 2009 at 18:47
Fii, znie to fakt vyborne :) Dufam, ze toho co najviac vyjde podla planu a moc sa tesim :)
Krasa :)
1.January 2010 at 16:15
No len aby to nedopadlo tak, ako minule, že tri štvrtiny hráčov budú mať v silno nemagickom svete drsných temných čarodejov s ktovieakými schopnosťami, čo bude mať za následok prudký konflikt s kontrolným orgánom zodpovedným za túto oblasť spojený so vzájomným nadávaním každého na všetkých z tej druhej strany. d-:
Osobne mám pocit, že čím viac sa orgovia snažia takýmto situáciám predísť, tým viac na nich hráči serú a aj tak si to riešia po svojom. (-;